EnglishTürkçe
EnglishTürkçe

Meme Cerrahisi

Meme cerrahisi nedir?

Meme cerrahisi; meme büyütme, meme küçültme ve meme dikleştirme amaçlı gerçekleştirilen cerrahi operasyonları kapsayan bir estetik ve plastik cerrahi alanıdır. Meme cerrahisi alanında birçok operasyon hastanın estetik açıdan duyduğu endişeleri giderme ve dış görünüşünden duyduğu kaygılar sebebiyle yaşadığı psikolojik ve sosyal problemleri ortadan kaldırma amaçlı gerçekleştirilmektedir. Meme cerrahisi, estetik amaçlı önceliklerle gerçekleştirilen operasyonların dışında, fiziksel rahatsızlıklara yol açan meme yapısına müdahale etmek veya doğuştan gelen ya da sonradan yaşanan anatomik bozuklukları düzeltmek için de sıkça başvurulan bir alan olmaktadır.

Meme büyütme operasyonu nasıl yapılır?

Meme büyütme operasyonuna, göğüslerinin küçük olmasından veya şeklinden şikayetçi olan hastalarda ve doğuştan gelen anatomik bozukluklara bağlı ya da sonradan yaşanan meme yokluğu durumlarında başvurulmaktadır. Hastanın yapısal özelliklerine ve ihtiyaç duyulan düzeltme işlemine göre meme büyütme operasyonunun kapsamı belirlenmektedir. Genel anestezi altında gerçekleştirilen operasyonda hasta herhangi bir acı veya ağrı hissi duymamaktadır. Meme büyütme ve şekillendirme amaçlı kullanılan protez malzemesi insan vücuduna uyumlu silikondur. Operasyon kapsamında göğüslerde istenen büyüklük ve şekil özellikleri, kullanılacak silikonun jel halinde içinde yer aldığı kılıfın seçimiyle sağlanmaktadır. Seçilen silikon protezler açılan cerrahi kesi yoluyla göğüs altı dokuya yerleştirilmektedir. Ameliyatın kapsamına göre değişmekle birlikte meme büyütme operasyonu yaklaşık 1 saat sürmektedir.

Op. Dr. Sedat Yılancı'ya Telefonda Sorabilirsiniz 0532 301 90 52

Meme küçültme operasyonu nasıl yapılır?

Meme küçültme operasyonuna, göğüslerinin büyük olmasından veya şeklinden estetik anlamda şikayetçi olan hastalarda veya büyük göğüs yapısının kamburlaşma, boyunda, omuzda ve sırtta ağrı gibi fiziksel rahatsızlıklara yol açtığı durumlarda başvurulmaktadır. Hastanın yapısal özelliklerine ve ihtiyaç duyulan düzeltme işlemine göre meme küçültme operasyonunun kapsamı belirlenmektedir. Genel anestezi altında gerçekleştirilen operasyonda hasta herhangi bir acı veya ağrı hissi duymamaktadır. Meme küçültme ameliyatı temel olarak, açılacak cerrahi kesi yoluyla göğüsten fazla dokuların alınmasını ve göğsün genelinin ve meme ucunun yeniden şekillendirilmesini kapsamaktadır. Ameliyatın kapsamına göre değişmekle birlikte meme küçültme operasyonu yaklaşık 2 – 3 saat sürmektedir.

Meme dikleştirme operasyonu nasıl yapılır?

Meme dikleştirme operasyonuna, anatomik yapısı yüzünden ya da zamanla meme dokusunda yaşanan deformasyon sebebiyle göğüslerinde oluşan sarkık görünümden estetik açıdan şikayetçi olan hastalarda başvurulmaktadır. Hastanın yapısal özelliklerine ve ihtiyaç duyulan düzeltme işlemine göre meme dikleştirme operasyonunun kapsamı belirlenmektedir. Genel anestezi altında gerçekleştirilen operasyonda hasta herhangi bir acı veya ağrı hissi duymamaktadır. Meme dikleştirme ameliyatı meme ucunun yukarıya taşınmasını amaçlamaktadır. Hastanın meme yapısına göre belirleneceği şekilde, dik görünümü vermek üzere meme ucunun istenilen alana taşınması, gerekirse göğüs küçültme gerekirse protez kullanımıyla göğüs büyütme işlemlerini içermektedir. Ameliyatın kapsamına göre değişmekle birlikte meme dikleştirme operasyonu yaklaşık 2 – 3 saat sürmektedir.

Meme cerrahisi operasyonları sonrası iyileşme süreci nasıl ilerlemektedir?

Meme cerrahisi operasyonu sonrasında hastanın doktorun uygun göreceği şekilde bir gün hastanede kalması gerekebilmektedir. Genel anestezi ile gerçekleştirildiği için operasyon sırasında acı ve ağrı duymayan hastaya genel anestezi etkileri ortadan kalktıktan sonra hissedebileceği ağrılara yönelik ağrı kesiciler verilmektedir. Meme cerrahisi operasyonları sonrasında yaklaşık 1 ay boyunca ameliyat sütyeni kullanılmaktadır. Dikiş gerektiren meme operasyonlarında 2 hafta sonra dikişler alınmaktadır. Hasta, operasyonun kapsamına göre değişebilmekle beraber 5 gün – 1 hafta içerisinde sosyal yaşantısına normal şekilde devam edebilir hale gelmektedir. Operasyon sonuçlarının gözlemlenebilir hale geldiği ilk ay zorlayıcı aktivitelerden kaçınılmalı ve doktorun ameliyat sonrası uyarılarına uyulmalıdır.

Meme cerrahisi operasyonu sonrası iz kalır mı?

Meme cerrahisi operasyonlarında istenilen girişimi sağlama amacıyla yapılan cerrahi kesiler göğsün belli alanlarında mümkün olduğu kadar görünmeyecek şekilde açılmaktadır. Göğüs ucu, göğüs altı ve kol altı bölgeleri birkaç santim ölçüde açılan kesiler için sıklıkla tercih edilen alanlar olmakta ve operasyon izlerinin belirginliği zaman içerisinde azalmaktadır.

Meme cerrahisi operasyonu sağlık açısından risk taşır mı?

Genel anestezi altında gerçekleştirilen bir operasyon olması dolayısıyla meme cerrahisi operasyonu anesteziye bağlı birtakım riskleri barındırmaktadır. Estetik ve plastik cerrahi uzmanının ameliyat öncesinde yapacağı muayene sonrasında, hastanın sahip olduğu diğer sağlık problemleri açısından operasyona bağlı oluşabilecek riskler değerlendirilmektedir. Hasta açısından dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, operasyon sürecine mutlaka alanında uzman bir doktor tarafından yapılacak muayene sonrasında girmektir. Operasyonun alanında uzman bir doktor tarafından, profesyonel bir ekiple, sağlık koşullarına uygun, gerekli teknik donanıma sahip bir ameliyat ortamında gerçekleştirilmesi ameliyatın başarı oranının yükselmesinde ve risk düzeyinin düşmesinde en önemli noktalar olmaktadır.

Meme cerrahisi operasyonunun fiyatı nedir?

Estetik ve plastik cerrahi alanında gerçekleştirilen uygulamalara ve operasyonlara ilişkin merak edilen temel soruları cevapladığımız internet sitemizde fiyat açıklamasına yer verilememektedir. Operasyon ve uygulama ücretlerine yönelik daha detaylı bilgi almak ve muayene talebinde bulunmak için bizi …. numaralı telefon numaramızdan arayabilirsiniz.

Op. Dr. Sedat Yılancı'ya Telefonda Sorabilirsiniz 0532 301 90 52

THULİUM LAZER İLE LEKE TEDAVİSİ

Fraksiyonel lazer sistemleri kapsamında yer alan Thulium lazer cihazı, bu amaca uygun şekilde hastaların estetik açıdan kaygı duyduğu leke, kılcal damar, akne izi, doğum lekesi, çil, çatlak ve yanık izleri gibi cilt problemlerine çözüm sağlamaktadır. Derinin dış katmanına hiçbir zarar vermeden cilt altı dokularda minimal hasarlar oluşturmayı ve bu sayede iyileştirici hücrelerin alanda faaliyette bulunmasını sağlayan uygulama, başlangıç düzeyinde kırışıklıkların ve sarkmaların toparlanmasında da olumlu etkiler göstermektedir.